IMM Malaysia Bantu Qurban PCIM

IMM Malaysia Bantu Qurban PCIM

Kuala Lumpur – Selepas penyelenggaraan LID (latihan instruktruktur dasar) internasional dari 4-6 Juli 2022 di ranting Muhammadiyah Batu kentonmen, Kuala Lumpur, Malaysia. Barisan aktivis merah maroon (julukan IMM) bersama dengan cak shodiq ,perwakilan DPP IMM sekaligus instruktur LID PCI LN IMM Malaysia membantu penyelenggaraan ibadah qurban PCIM Malaysia di sungai muria, Kuala Lumpur.

Tahun ini PCIM Malaysia berqurban 13 Lembu dan 15 kambing Yang berkerjasama dengan badan pertubuhan panti asuhan warga prihatin Yang bermarkas Di kajang,Selangor.
Hadir nya relawan IMM Malaysia sangat membantu jalannya acara , Dalam ibadah qurban tahun ini peran para kader IMM Malaysia sebagai pemotong Dan penimbang daging. Tahun ini juga IMM Malaysia untuk kesekian kalinya ikut berkontribusi dalam pembelian ibadah qurban lewat kerja- kerja kolektif.

“Sebenarnya bukan cuma tahun ini Saja IMM Malaysia berkontribusi dalam ibadah qurban PCI Muhammadiyah Malaysia , hampir setiap tahun IMM Malaysia selalu siap membantu progja – progja PCI Muhammadiyah Malaysia termasuk ibadah qurban , namun Yang menjadi istimewa, tahun ini Kami menyelenggarakan LID internasional pertama yang berdekatan dengan ibadah qurban”, Kata adi , pengurus rpk imm Malaysia .

Selepas acara, IMM Malaysia mendapatkan 25 bungkus daging qurban Yang dibagikan Kepada kader – kader IMM Malaysia yang ikut membantu Di kepanitiaan.

Exit mobile version